2009. július 31., péntek

Összegzés

Július 4-től 29-ig megtettünk kb. 8700 km-t. Aludtunk 17 éjszakát sátorban, 13-szor vertünk és bontottunk sátrat, 7 éjszakát faházban töltöttünk. Utaztunk hétszer különböző vízi járműveken, hajókon, kompon. A leghidegebb, amit az autó hőmérője mutatott menet közben, 4 fok volt.

Kempingek
Németországban, Norvégiában és Svédországban is könnyen lehet szerezni kempinges információs gyűjteményeket, Norvégiában kétféle is volt, egy kék és egy sárga. A sárga valamivel használhatóbb volt, árak is voltak benne, mi mégsem ezek alapján mentünk kempingbe, hanem az út melletti táblákat követtük. Így találtunk rá nagyon kicsi, olcsó kempingekre, ami nekünk sokkal inkább megfelelt. Svédországban úgy tűnt, szinte minden kemping benne van a kiadott gyűjteményben, és itt mindenhol kérték a Dániában kötelezően megvásároltatott skandináv kemping kártyát (130 DKK). Norvégiában ez sehol nem kellett.
Vásárlás
Svédország és Németország nagy szupermarketjeiben nyugodtan lehet vásárolni, magyar árszínvonal, vagy azt közelítő a jellemző. Finnország is megfelelő. Norvégiában az alapélelmiszereknél a kenyérfajtáknál háromszoros különbség is lehet, van kenyér 5.90-ért, és van 25-ért. Amire felfigyeltünk: Svédországban és Norvégiában is olcsó a marcipán, az ICA féle Mandelmassa finom. Érdemes (lett volna) minigrillt vinni, mert a húsok ára elfogadható, a halak pedig nagy választékban és olcsón kaphatók. Érdekes még, hogy az előkészített, előpácolt-fűszerezett konyhakész húsok olcsóbbak, mint a többi. Az Euroshopper címkés termékek a legolcsóbbak a skandináv boltokban.
Dánia nagyon drágának tűnt, csak pékárut vettünk.

Ha bárkinek kérdése van az utunkkal kapcsolatban, tegye fel, ha tudok, válaszolok rá.

1. Szia,

Először is gratulálok a kiválóan sikerült, jól megszervezett utatokhoz.
    Én is hasonlókon töröm a fejem és szeretnék pár kérdést feltenni hátha tudnál hasznos infókat adni nekünk is. Jó lenne ha tudnál egy email címet adni.