2009. július 30., csütörtök

Július 21. kedd

Az előző fárasztó gyaloglást hosszú alvás követte, így meglehetősen későn vágtunk neki a mára tervezett 330 km-nek Rovaniemi-ig. Ivalóban boltba mentünk és átváltottuk a megmaradt norvég papírkoronát euróra. A boltban Norvégiáhozképest kedvező, kb. ausztriai színvonalú árak voltak, vettünk finn epret, mert annak van szezonja, és más egyebet, pl. édességet, ami Norvégiában drága volt. Aztán egyenes, kissé unalmas úton autóztunk tovább Rovaniemi felé, útközben rénszarvasok mászkáltak többször is a főúton.
A Mikulás falujába érve a postahivatalban megírtuk a sok-sok képeslapot, lehetett volna olyan ládába is dobni, ahonnan majd karácsonyra kézbesítenek. (Egyébként 3 nap alatt megérkezett Magyarországra a képeslap!)Hangulatos kis házikó volt, stempliző manókkal. Aztán következett a várva-várt esemény, Joulupukki (a Télapó) fogadott bennünket, még várni sem kellett. Közös fénykép készült, amit a látogatásról készült dvd-vel együtt 50 euróért lehetett megvásárolni. Megtettük, majd otthon kitesszük. Megnéztünk még sok ajándékboltot és egy kiálítást, az nem volt annyira érdekes, igazából egy játékgyárra számítottunk. Ez a hely télen lehet nagyon szép.
Szállást kis keresgélés után nem a városban, hanem utána 10 km-rel választottunk, mivel bent sátorral lett volna 43 euro, itt meg 60-ért komplett faházat kaptunk wc-vel, zuhannyal, konyhával.
A postán országok szerint válogatva várnak a sorukra a levelek,
hogy karácsonyra postázzák őket.
A sarkkör, háttérben a Mikulás háza.