2009. július 31., péntek

Július 28. kedd

Berlin - még mindig építkezések.
Medvekiállítás, európai medvék.
Magyar medve az európai medvék között.

Berlinbe beautóztunk egy S-Bahn állomásig, Landsberger
Allee, a közelben volt nagy parkoló is, ingyenes, majd vettünk egy ötszemélyes napijegyet, 15.90-ért, azzal bementünk az M6-os villamossal az Alexanderplatz-ig. Itt kicsit nézelődtünk, tv-toronyba nem mentünk fel, 10/5 euró lett volna, azaz 35 a családnak. A múzeumszigeten hatalmas sor állt a Pergamonmuseum előtt, megnéztem, mi a helyzet elöl, pár perc múlva lett is jegyünk, mivel kettő pénztár van, és valamiért mindenki az egyes számú előtt állt, a kettesbe nem mentek át. Ott meg szóltak, hogy ide is lehet jönni. Felnőttnek 10 euró, gyereknek 16 év alatt ingyenes, de kérni kell nekik is az ingyenes jegyet. Ha valaki több múzeumba is bemegy a nagyok közül, itt is nagy kedvezményeket lehet kapni, talán 17 euró a jegy, ami az összes nagyba jó. Tehát megnéztük a babiloni Ischtar-kaput és a többi híres épületrészt és szobrokat.
Az épület előtt kaptunk szórólapot öteurós pizzáról, két percre volt az étterem, ezért ott ettünk. Itt Zolinak eszébe jutott, hogy megint nem húzta ki a hűtőt a kocsiban, de már nem aggódtunk, a finn eset után tudtuk, hogy öt órát kibír, ezért nyugodtan megebédeltünk, aztán Zoli visszavillamosozott a kocsihoz kihúzni a hűtőt, én pedig a három gyerekkel elsétáltam az Unter der Linden-re, azon pedig a Brandenburgi kapuhoz, ahova a találkozót megbeszéltük.
tömeg az Istar kapu előtt

Később bementünk még a Reichstag-ba, ezt a tippet stockholmi szomszéd sátorozóktól kaptuk, akik berliniek voltak. Ingyen fel lehet menni a tetőteraszra, sajnos a kupola most le volt zárva, de így is szép a kilátás. Itt is megúsztuk a sorbanállást: helyi szervező jött oda, hogy van-e 7 év alatti gyermekünk. Mivel van, bemehettünk a mozgáskorlátozottaknak, babakocsisoknak fenntartott másik bejáraton, ahol átvilágítottak minket.

látkép a Reichstag tetejéről

Jobbról a hatodik ablak a mellékbejárat

Még sétáltunk egyet a Kurfürstendamm-on, berlini fánk nem lett, lett helyette más, aztán vissza villamossal a kocsihoz, aztán egy bevásárlóközponthoz még. Vásárlás után megint jót ettünk (fél grillcsirke hasábburgonyával 2.50), majd vissza a kempingbe, másnap időben indulunk, kb. 730 km.