2009. július 2., csütörtök

Nordkapp-ig és vissza: 2009. július

Ez a blog háromgyerekes családunk norvégiai utazását írja le. Az utazás során igyekszünk naplószerűen és részletesen írni a napi eseményekről és információkkal segíteni azoknak, akik majd a példánkat követik.
Az utazás 2009. július 4-től 29-ig tart, jellemzően inkább a természeti látnivalókat, néhány nagyvárost, ahol még nem jártunk, szeretnénk megnézni, kempingben és sátorban alszunk, esetleg zord időben faházban, önellátásra rendezkedünk be. A tervezett főbb látnivalók és útvonal: Fertőd-Bremen-Billund (DK)/Legoland-Granaa- Varberg(S)-Göteborg-Oslo-Trondheim-Mo i Rana/Svartisen gleccser - Saltstraumen apály-dagály jelenség - Bodo-Moskenes-Lofot szk.- Sto/Vesteralen- Bálnaszafari - gyalogtúra - Malselv-vízesés - Jokelfjord- Alta - Nordkapp - Inari-tó (SF) - Rovaniemi/télapó - Stockholm -Trelleborg-Sassnitz-Berlin-haza. A városok közül Göteborgban és Trondheimben terveztünk sétát, Stockholmra és Berlinre pedig egy-egy teljes napot szánunk. Oslo-ban már 1995-ben jártunk, azt most kihagyjuk.
Autónk egy Renault Kangoo, tetődobozzal kiegészítve. Két kisebb sátorral megyünk, ezekbe nagyon kényelmes felfújható vendégágyakat vettünk.
Az útra felkészüléshez megfelelő magyar nyelvű utikönyvet nem igazán találtunk, még megvan a 88-as kiadású Panoráma Skandinávia, azt át lehet nézni. Ugyanakkor német nyelven óriási a választék az amazon-nál, onnét rendeltünk egy képes atlaszt Észak-Norvégiáról, ami utikönyvnek is beillik, és egy Lappföld-i túrákat leíró kiskönyvet. Emellett az interneten olvastunk utána dolgoknak.
Ha utazni szeretnél, az első tanácsok így, az utazás előtt közvetlenül:
  • tervezd meg időben, részletesen előre az utat
  • gondoskodj egy Visa vagy Mastercard kártyáról
  • foglalj időben kompot: indulás előtt 1-2 héttel már nem biztos, hogy lesz hely azon a járaton, ahol át szeretnél kelni! Mi szerettünk volna Frederikshavn-ból (Dánia) Oslóba megérkezni, ez kedvező árú is volt, de mire foglaltuk volna, elfogyott a jegy. Ezért Granaa-ból Varbergbe foglaltunk.
  • Érdekes megfigyelés: a stenaline és a scandlines társaságoknál foglaltam: ha dán koronában illetve svéd koronában fizetek a kártyámmal, és nem euróban, átszámolva alkalmanként kb. 5000 Ft-ot takaríthatok meg. legalábbis most, 2009. júliusában. Ehhez a foglalási oldalon az adott nyelven kell behozni az űrlapot. Ezek a társaságok viszonylag kedvező áron szállítanak, a colorline drágább.