2009. július 30., csütörtök

Július 14. kedd

Legszebb képeink itt készültek: Reine látképe reggel.

Talán a legszebb napunk volt eddig: gyönyörű napos idő a Lofot-szigeteken, hatalmas hegyek, változatos tengerpart. A mai napot arra szántuk, hogy Moskenesből indulva lassan, sok megállással eljussunk Sto-ba, ami már a Vesteralen szk-en van, és ahol másnapra bálnaszafarit terveztünk. Flakstadnál és még egy helyen szép fehér homokos tengerpartot találtunk, itt lábat mostunk, kagylót gyűjtöttünk, néhol fürdőzőket is láttunk. Flakstad strandja. Egy sziklán a tengerparton ettük meg az ebédünket. Délután Svolvaerben tartottunk nagyobb pihenőt, végre kapott mindenki jégkrémet (szupermarket, családi csomagolás), megnéztük a piacot és a Magic Ice Gallery-t (200 Nok családi jegy). itt meleg poncsóba öltözve egy jégszobrokkal és jégbútorokkal megtöltött bárt néztünk meg, közben rénszarvas bőrre lehetett ráülni, nagyon hangulatos volt, gyerekeknek is nagyon tetszett. Itt minden évben más művészek jönnek, és elkészítik az új kiállítást.
Sok-sok alagút után estére értünk Sto-ba, ahol egy alacsony ködfelhő miatt igen hideg lett és semmit se lehetett látni. Még gyorsan bementünk az Arctic Whale Tours irodájába, és lefoglaltuk másnapra a szafarit. A kemping meglehetősen kényelmetlen, 2 db WC van, 1 db konyhai mosogató, mindenhol várakozni kell, hütte nem volt. Viszont van internet.